• Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Klik per onderdeel op het +-icoon voor meer informatie.



Vragen over de dienstverlening ↴
  • Wat doet rechtsbijstandvoorondernemers.nl?

    Wij bieden ondernemers in Nederland (en daarbuiten) juridische bijstand. Dit doen wij zowel in het minnelijk traject (buitengerchtelijk), maar ook in procedures (in rechte). De juridische bijstand kan worden verkregen door het afnemen van een pakket (ZZP Lite, ZZP Basis, ZZP Compleet (Goede Basis), Complete Behoefte of Enterprise). Daarnaast is het tevens mogelijk op basis van eenmalige bijstand tegen vast uurtarief of vooraf afgesproken (totaal)prijs.

  • Welk pakket past bij mij?

    Doe de gratis test via deze link.

  • Waarom kiezen voor rechtsbijstandvoorondernemers.nl?

    #1 Geen nummer, maar juist betrokken:
    U bent geen nummer en wij besteden derhalve veel aandacht aan het leren kennen van uw onderneming. Dit doen wij door persoonlijk contact én het toewijzen van een eigen contactpersoon, maar ook door eens per jaar bij u op de koffie bij u te komen.

    #2 Inspraak voor de klant (cliënt) en zeer ruime openingstijden:
    Door telkens een stap verder te gaan en de traditionele regels te doorbreken en in overleg te treden met onze klanten (cliënten) zijn de zeer ruime openingstijden ontstaan. Een prima voorbeeld hoe de inspraak van klanten (cliënten) omgezet kan worden naar rechtsbijstand op maat.

    #3 Een competatieve prijs door te voorkomen:
    De focus ligt op juridische problemen voorkomen, door meer complete en vooral ook meer professionele juridische bijstand aan te bieden, waarbij de klant (cliënt) centraal staat voor een prijs die voldoende competatief is. Onze competatieve prijs bereiken wij door niet alleen in te zetten op uitsluitend toekomstige omstandigheden, maar juist ook in te zetten op het ongevraagd analyseren, adviseren en hiermee voorkomen van conflicten.

    #4 De-escaleren als het kan voor het beste resultaat:
    Bij conflicten bekijken wij eerst of een de-escalerende aanpak via bijv. een (Mfn) mediationtraject haalbaar is, omdat op deze manier veelal een snelle oplossing kan worden bereikt voor partijen waardoor procederen vaak niet nodig hoeft te zijn en relaties tussen betrokken partijen niet beschadigd hoeven te worden. Kortom wij zetten uw klantbehoud en snelle betaling juist echt voorop!

    #5 Uw juridische pitbull tot uw dienst:
    Mocht een oplossing niet mogelijk zijn buitengerechtelijk en/of de klant (cliënt) dit om voor hem/haar moverende redenen wensen zullen wij alles uit de kast halen en doorpakken waar andere kantoren stoppen en om deze reden noemen klanten (cliënten) ons regelmatig 'de juridische pitbull'.

  • Wat zijn de openingstijden?

    De openingstijden zijn: ma. t/m do. 10:00 tot 22:00 en vr. 10:00 tot 18:00.
    Tevens voor sommige pakketten geopend in het weekend van 14:00 tot 18:00.

  • Welke juridische diensten kan ik gebruik van maken?

    Wij bieden zakelijke rechtsbijstand voor ondernemers (met inbegrip van privé) in de vorm van pakketten of eenmalige bijstand. Een volledig dienstenoverzicht treft u hier (pdf-bestand):

  • Welke juridische pakketten kan ik uit kiezen?

    Onze rechtsbijstand is beschikbaar in meerdere varianten, te weten: ZZP Lite, ZZP Basis,Een ZZP Compleet / Goede Basis, de Complete Behoefte en het pakket Enterprise. Afhankelijk van uw wensen, rechtsvorm en de gewenste rechtsgebieden past een pakket bij u.

    Als vuistregel kan u aanhouden dat voor de zzp'er zonder personeel vaak 'Een goede basis' zal volstaan. Bent u een mkb'er of b.v. kies dan tenminste voor de 'Complete Behoefte' en wenst u niks aan het toeval over te laten is 'Enterprise' de juiste keuze. Raadpleeg de pakketvergelijker voor alle opties en eigenschappen per pakket.

    Via deze link kunt u een aanvraag voor een pakket indienen.

  • Wat zijn de kosten voor rechtsbijstand per jaar?

    Wij bieden de rechtsbijstand in drie verschillende pakketvormen in de prijsklasse v.a. 450,00 per jaar oplopend tot 2450,00 per jaar. Via deze link kunt u een aanvraag indienen.

  • Wat is het uurtarief voor eenmalige rechtsbijstand?

    Voor eenmalige dienstverlening hanteren wij een uurtarief tussen 115 en 275. Het uurtarief voor éénmalige bijstand is afhankelijk van het rechtsgebied. Voorts is het mogelijk om een vaste prijs per zaak af te spreken waardoor een afwijkend uurtarief kan gelden. Via deze link kunt u een aanvraag indienen, u kiest vervolgens voor de optie 'eenmalige bijstand'

  • Kan ik ook gebruik maken van gratis juridisch advies?

    Een intakegesprek van max. 30 min. is altijd gratis en verplicht u tot niks. De intake kan met spoed via deze link of via e-mail en/of via telefoon, de keuze is geheel aan u.

  • Is de rechtsbijstand naast zakelijk ook inzetbaar voor privé?

    Ja, onze zakelijke rechtsbijstand is tevens privé te gebruiken voor de eigena(a)r(en) binnen de rechtsgebieden van het gekozen pakket.

  • Kan ik een sms van jullie ontvangen?

    Nee, wij sturen nooit een sms-bericht in een incassozaak en/of namens uw wederpartij. Indien wij namens een cliënt optreden schrijven wij u aan per (aangetekende) post, sommatie-exploot en/of per e-mail. Onze mailserver gebruikt te allen tijde DMARC, SPF en DKIM verificatie. Wij sturen u dus ook nooit een sms omtrent een openstaande betaling. Heeft u toch een sms ontvangen? Meld dit direct bij ons en neem bij voorkeur telefonisch contact met ons op.

  • Is een brief en/of e-mail aan mij gericht echt van jullie afkomstig?

    Brieven, e-mails en andere processtukken zijn voorzien van een QR-code. Heeft u twijfel over de echtheid van de brief en/of e-mail is het mogelijk deze te verifieren door de ingesloten (unieke) code te scannen. Indien u de code heeft gescand komt u te allen tijde uit op httpS://rechtsbijstandvoorzzp.nl of httpS://rechtsbijstandvoorondernemers.nl. Komt u uit op een ander webadres of een webadres zonder httpS:// neem dan direct contact met ons op, de brief c.q. e-mail is mogelijk een vervalsing. Om het zeker te weten kunt u via voornoemde websites (mits httpS://) natuurlijk ook altijd telefonisch contact met ons opnemen via een belverzoek.


Vragen over het ServiceCentrum ↴
  • Mijn onderwerp staat niet in het servicecentrum

    Treft u in het servicecentrum (menu: Home) niet het onderwerp dat u zoekt? Probeer dan de zoekfunctie en wellicht kunt u op deze manier vinden wat u zoekt. Mocht u ook met de zoekfunctie het antwoord niet kunnen vinden stel dan uw vraag aan ons via deze pagina.

  • Ik heb geen beveiligde verbinding met het servicecentrum

    Ziet u geen slotje of is de verbinding met onze website niet beveiligd dan is er iets mis. Neem dan altijd direct contact met ons op via service@rechtsbijstandvoorondernemers.nl.

  • Ik ondervind problemen met de zoekfunctie

    Oplossing #1: Resultaten weergeven:
    De zoekfunctie weergeeft tijdens het typen resultaten die u kunt selecteren. Klik op een resultaat en u wordt naar de gekozen pagina doorverwezen.

    Oplossing #2: Geen enkel resultaat tijdens typen:
    De dynamische zoekfunctie weergeeft resultaten op basis van matches. Zijn er geen matches met uw zoekopdracht zal er dus ook niks worden weergegeven. Pas uw zoekopdracht aan door bijvoorbeeld slechts enkele woorden te gebruiken om zo bredere resultaten te weergeven.

    Oplossing #3: Ik kan niet typen in de zoekbox en/of zie geen resultaten:
    In dit geval lijkt er sprake te zijn van een technische fout. Neem contact met ons op via service@rechtsbijstandvoorondernemers.nl voor gratis ondersteuning.

  • Ik heb een tip en/of suggesie

    Meld het via: service@rechtsbijstandvoorondernemers.nl en wij gaan ermee aan de slag

  • Er is (nog) geen App beschikbaar voor mijn plafotm

    In dit geval bieden wij u (momenteel) alleen de websiteversies (mobiel, tablet en pc). De webversies bevatten dezelfde informatie als de App-versie zodat u feitelijk over dezelfde informatie beschikt.

  • Ik krijg bij installeren van de app een melding in Windows

    U kunt in dit geval klikken op 'meer informatie' en vervolgens 'Toch uitvoeren'.

  • Ik krijg bij installeren van de app een melding op Android

    U kunt in dit geval bij uw instellingen klikken op 'Installeren van andere bronnen toestaan' en vervolgens het APK-bestand handmatig installeren vanuit uw downloads.

  • Mag ik inhoud kopieren en op mijn eigen site/blog plaatsen?

    U mag een verwijzing maken naar een pagina op onze website zolang u de bronvermelding in stand laat. Het kopiëren van tekst, foto en/of video mag alleen met toestemming van de auteur(s).

  • Kan ik het oude servicecentrum nog gebruiken?

    Nee, het ouder servicecentrum is vanaf 30 oktober 2022 helaas niet meer beschikbaar.



Hulp nodig? Wij helpen graag.